Welcome to Информационный центр MAZDA MPS 2008 - 2018

Информационный центр MAZDA MPS  2008 - 2018


Автор Тема: Тормоза(обсуждение,вопросы), Brembo, JBT, Rotora, DBA, Прома, Ferodo, HAWK и т.д  (Прочитано 760080 раз)

0 Пользователей и 5 Гостей просматривают эту тему.

13 Ноября, 2009, 13:23:42
Ответ #690
  • Призрак Форума
  • *******
  • Сообщений: 2 061
  • Пол: Мужской
  • Alexey Reshetnikov
    • drive2.ru
  • Автомобиль: C2VTR; R1
  • Город: Moscow
Если кажется что все под контролем, значит, ты едешь недостаточно быстро ™
f it's not sideways it's not happy
18 Ноября, 2009, 05:46:54
Ответ #691
  • Кругом тонирован
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 47
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: 3mps
  • Город: Екатеринбург
Мужики, а ставил кто-нибудь себе колодки ротора?
19 Ноября, 2009, 07:59:34
Ответ #692
  • ADM - 3 MPS (275hp) - 1.57 (2010)
  • Патриарх
  • ******
  • Сообщений: 1 201
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: S203/325/QX
  • Город: Moscow
Мужики, а ставил кто-нибудь себе колодки ротора?
Это тож самое что и колодки JBT
(скорее всего)
Nuclide.ru.com
Npf-nuclide.ru
22 Ноября, 2009, 22:21:44
Ответ #693
  • Ветеран
  • ****
  • Сообщений: 264
  • Автомобиль: МПС
  • Город: Never sleeps
вобще интереснокак себя ведут колодки ротора и диски этой же фирмы?
если сравнить их, скажем с DBA
23 Ноября, 2009, 13:23:19
Ответ #694
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 44
  • Пол: Мужской
  • Тормозные системы JBT 8 (495) 740 6755
  • Автомобиль: BMW
  • Город: москва
все будет работать хорошо, возможно будут скрипеть...
23 Ноября, 2009, 13:29:55
Ответ #695
  • Ветеран
  • ****
  • Сообщений: 264
  • Автомобиль: МПС
  • Город: Never sleeps
24 Ноября, 2009, 00:23:07
Ответ #696
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 44
  • Пол: Мужской
  • Тормозные системы JBT 8 (495) 740 6755
  • Автомобиль: BMW
  • Город: москва
все будет зависеть от сочетания фрикционной пары...
24 Ноября, 2009, 00:40:03
Ответ #697
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 587
  • Автомобиль: evo 5RS
  • Город: moscow
24 Ноября, 2009, 21:44:35
Ответ #698
  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 111
  • Автомобиль: Mazda3
  • Город: Moscow city
а что все таки про wilwood можно сказать? если например я много не езжу, отсутствие пыльников какое влияние будет иметь?
24 Ноября, 2009, 22:19:03
Ответ #699
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 587
  • Автомобиль: evo 5RS
  • Город: moscow
Макс никакое не будет влияние) ребята на хонды ставят зимой и летом одним цветом))
если нужны вилвуды по норм цене обращайтесь;)
25 Ноября, 2009, 00:57:33
Ответ #700
  • Лютый финн
  • Патриарх
  • ******
  • Сообщений: 1 834
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: Колхозник
  • Город: Москва
я бы не стал ставить тормоза без пыльников, особенно при наличии огромного выбора тормозов с пыльниками.
25 Ноября, 2009, 09:50:54
Ответ #701
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 754
  • Автомобиль: Seat Cupra
Рус, ты, как лютый гонщег должен знать, что на реально боевых телегах в боевых режимах пыльники сгорают!)
на вилвудах кстати пыльники есть, но они типа металлические! Илюхе человек, торгующий ими в штатах, скинул целый трактат на эту тему, оч похожий на правду )) придет, может выложит
GAI.RU
25 Ноября, 2009, 10:16:00
Ответ #702
  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 142
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: Golf 6R
  • Город: г. Москва
  • Гос. номер: 300
Ловите трактат, на английском он правда :)

Hi,

If you are talking about dust boot in the calipers, these calipers do not
have any. Here is my opinion about Wilwood caliper and boots after using and
selling them for 20+ years:

This is a rubber concertina style boot which snaps into the caliper around
the piston or pistons and onto the piston protrusion itself. This "bellows"
configuration allows the piston to move in and out of the caliper without
contamination from the environment. Road grime, dirt and especially moisture
can corrode production type caliper pistons leading to premature failure of
the piston seals rendering the caliper inoperable.

Vehicle manufacturers typically design their products around a minimum
criteria list which almost never includes special materials for components
such as caliper pistons. Many production style caliper pistons are therefore
aluminum or other easily corrodible metal for obvious reasons, not least of
which is cost. It is less expensive by far to make aluminum pistons and
rubber boots than to make stainless steel pistons for example. A huge
percentage of production car calipers HAVE to have dust boots or they may
not last to the end of the warranty.

Aside from some of the obvious weight and capacity drawbacks of production
calipers, dust boots can be a hazard to high performance drivers. Brake
components are designed to convert all that motion to heat energy and then
dissipate that heat. The heating and cooling cycle occurs with higher
frequency under spirited, or race driving conditions where it is not unusual
to develop enough heat to make rotors glow red hot. Radiant and conducted
heat developed under hard driving conditions can easily heat the calipers to
the point where the brake fluid boils and the boots burn. Dust boots are not
installed on true racing calipers.

The best solution for safe and reliable high performance calipers is to
eliminate the rubber boots, build pistons from good quality, non-corroding
stainless steel and make sure the caliper bores are anodized. We have been
supplying such calipers for high performance street and race use for over 20
years without complaint. Our experience has been that companies who do build
aftermarket calipers with dust boots make an issue of this fact to justify
the exorbitant cost of their products.

If we examine the dynamics of caliper function we see that the pistons
actually, stay pretty well where they are and the brake dust coats that part
which protrudes from the caliper body. A typical brake application cycle
sees about 0.20 mm (1/5 mm) of travel per piston. There is about 3 or 4mm of
piston bore outboard of the hydraulic "O" ring before the piston sees the
outside atmosphere. In that area the clearance between the piston and bore
is around 0.075mm. It takes a pretty small dust particle to travel all the
way to the hydraulic O-ring and when it gets there it's typically too small
to create any real havoc. So, you get dirt building up on the exposed part
of the pistons and that's about it.

Problems develop when it's time to change pads and your production oriented
brake technician simply presses the pistons back in with a clamp and shoves
all that dirt into the cylinder past the seal. The "trick" is to scrub the
piston protrusion with a stiff tooth brush and soapy solution, then blow dry
BEFORE you shove them back into the caliper...
The down side is that it takes and extra 30 minutes (on a bad day) to change
pads which you may have to do every 50,000 km or so on a street driven
vehicle. Amortized over a year or two that's not a big chunk of your life or
your paycheck.

The upside is that a regular guy can afford to purchase a serious brake
upgrade that works every bit as well as that $3500 Alcon or AP system he's
been looking at. And if he really decides to drive all that horsepower he
'shoehorned' into the engine bay he won't be retiring early (as the
competition may) because his dust boots are on fire....
25 Ноября, 2009, 12:35:09
Ответ #703
  • Лютый финн
  • Патриарх
  • ******
  • Сообщений: 1 834
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: Колхозник
  • Город: Москва
если честно много не знал о чем пишет этот чувак. вот эта фраза удивила правда: The down side is that it takes and extra 30 minutes (on a bad day) to change pads which you may have to do every 50,000 km or so on a street driven vehicle.


я спрошу у спеца, который тормозами занимается его мнение и потом тоже сюда выложу...
25 Ноября, 2009, 12:44:43
Ответ #704
  • Дело есть у нас в самый жуткий час,
  • Администратор
  • Призрак Форума
  • *****
  • Сообщений: 7 971
  • Пол: Мужской
  • Мы волшебную косим трын-траву!
  • Автомобиль: mps3
  • Город: Извращеновск
ну вам сложно перевод было написать ?)
---
хотяб своими словами
AD Raceway Moscow  1:53:634 2013 1е место 1:52:3
AD Smolensk Ring      1:47:993 2013 1е место 1:43:277
AD Tushino Racing      1:14:798
AD NRing                     1:52:901 
AD Kazan Ring            1:42:227 2013 1е место 1:36:823
AD Moscow Raceway  1:59:465