Гараж > АРМАТУРКА

COBB AccessPort

(1/617) > >>

Tygarin:
Ну что.
Поздравляю всех региональных владельцев МПС. Теперь вам не надо парить себе мозг как и где можно качественно прошить свой болид.
Компания кобб, начиная с 3 октября 2012 года ввела в свои девайсы поддержку ВСЕХ ЕВРОПЕЙСКИХ машин, с адаптацией под их мозг!

Узнав об этом, быстро выеб мозг Женьке Jackis )))) И вот 10.11.12 дата видимо первой чипованной кобом мпс в рашке ))))

Девайс сам по себе очень модный я вам скажу. До этого у меня был гипертеч... Там ппц. Залил софт (причем хз какие карты он там льет, выбрать ниче не дает) либо залил сток))) Ну можно ограничения по наддуву снять и еще пару мелочей. Короче хз как он там работает, но приход давал, причем ощутимый... Но это все круто, пока нету коба )))

Не знаю с чего начать... Все что напишу сейчас снизу, это все то что в попыхах изучил сегодня.
После покупки, устанавливаем AccessPORT Manager. Скачать можно с офф сайта.
Подключаем устройство к компу, устанавливаем дрова (находятся в папке, куда установили кобб менеджер). Затем включаем мэнеджер и он по быстрому найдет ваш прибор. Первым делом обновляем ПО как самой проги, так и устройства. Ну это легко поймете как сделать.
Затем в менеджере вы увидите варианты прошивок которые в сток комплектации так сказать есть.
Выложу их сюда с расшифровкой.

Performance Maps
Note: Only COBB SF Intake Maps are included in firmware, other intake maps are available on our website.
Supported ”Intake” Systems
SF – Cobb Tuning SF Intake System
2XS – 2XS Intake System
Stage1 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back exhaust, a
STOCK INTAKE SYSTEM, and a stock CDFP only. 95 RON fuel minimum. Boost Targets: ~16psi peak boost
pressure tapering down to ~16psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back exhaust, a
STOCK INTAKE SYSTEM, and a stock CDFP only. 98 RON fuel minimum. Boost Targets: ~16.5psi peak boost
pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1+”Intake” 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a supported "Intake", and a stock CDFP only. 95 or 92 octane fuel. Boost Targets:~16psi peak boost
pressure tapering down to ~16psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1+”Intake” 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a supported intake, and a stock CDFP only. 98 RON fuel minimum. Boost Targets: ~16.5psi peak boost
pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1+”Intake”+TIH 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a supported intake with TIH, and a stock CDFP only. 95 RON fuel minimum. Boost Targets: ~16.5psi
peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1+”Intake”+TIH 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a supported intake with TIH, and a stock CDFP only. 98 RON fuel minimum. Boost Targets: ~16.5psi
peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage1+”Intake”+TIH+IC 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or catback
exhaust, a supported intake with TIH, an upgraded intercooler, and an upgraded CDFP only. 95 RON fuel
minimum. Boost Targets: ~17psi peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/-
1.5psi.
Stage1+”Intake”+TIH+IC 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or catback
exhaust, a supported intake with TIH, an upgraded intercooler, and an upgraded CDFP only. 98 RON fuel
minimum. Boost Targets: ~17psi peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline, +/-
1.5psi.
Stage2 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe with one high
flow catalytic converter, a cat-back exhaust, and an upgraded CDFP ONLY. 95 RON fuel minimum. Boost Targets:
~17psi peak boost pressure tapering down to ~16psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage2 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe with one high
flow catalytic converter, a cat-back exhaust, and an upgraded CDFP ONLY. 98 RON fuel minimum. Boost Targets:
~17.5psi peak boost pressure tapering down to ~17psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage2+”Intake” 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe with
one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake, and an upgraded CDFP only. 95 RON
fuel minimum. Boost Targets: ~17psi peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline,
+/- 1.5psi.
Stage2+”Intake” 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe with
one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake, and an upgraded CDFP only. 98 RON
fuel minimum. Boost Targets: ~17.5psi peak boost pressure tapering down to ~16.5psi by the 6700 RPM redline,
+/- 1.5psi.
Stage2+”Intake”+TIH 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe
with one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake with TIH, and an upgraded CDFP
only. 95 RON fuel minimum. Boost Targets: ~17.5psi peak boost pressure tapering down to ~17psi by the 6700
RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage2+”Intake”+TIH 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB Downpipe
with one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake with TIH, and an upgraded CDFP
only. 98 RON fuel minimum. Boost Targets: ~18psi peak boost pressure tapering down to ~17psi by the 6700
RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage2+”Intake”+TIH+IC 95 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB
Downpipe with one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake with TIH, an upgrade
intercooler, and an upgraded CDFP only. 95 RON fuel minimum. Boost Targets: ~18.5psi peak boost pressure
tapering down to ~17.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Stage2+”Intake”+TIH+IC 98 v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a COBB
Downpipe with one high flow catalytic converter, a cat-back exhaust, a supported intake with TIH, an upgraded
intercooler, and an upgraded CDFP only. 98 RON fuel minimum. Boost Targets: ~19psi peak boost pressure
tapering down to ~17.5psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.

Non-Performance Maps (Included in Firmware):
Stage0 v230 - Installed Stock Mode map for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle. Uses stock values for
conditions when you need the vehicle's ECU to act like it is still stock. DOES NOT UNINSTALL AP FROM THE ECU.
Anti-Theft Mode v230 - Intended for a MAZDA3 MPS. This map was designed to not allow the vehicle to start.
Economy Mode 95 v230 – Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a STOCK INTAKE SYSTEM, and a stock CDFP only. 95 RON fuel minimum. Boost control disabled,
increased ignition timing, leaner fuel curve, and lower Rev Limiter for optimal fuel savings. THIS MAP IS NOT
INTENDED FOR SPIRITED DRIVING. Rev Limit lowered to 4800 RPM. Speed Limit Lowered to 80 MPH.
Valet Mode v230 – Valet Mode map for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a stock or cat-back
exhaust, a STOCK INTAKE SYSTEM, and a stock CDFP only. 95 RON fuel minimum. Boost control disabled, speed
limiter set to 50 MPH, rev limiter set to 3600 RPM.

Non-Performance Maps available on our website (Not Included in Firmware):
Safe Mode v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle configured with Stage1 or Stage2
parts, a STOCK Intake system, and a stock CDFP ONLY. 95 RON minimum fuel required. Boost Targets: ~15psi
peak boost pressure tapering down to ~15psi by the 6700 RPM redline, +/- 1.5psi.
Economy Mode+”Intake” 95 v230 – Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a supported
"Intake" System. 95 RON fuel minimum. Boost control disabled, increased ignition timing, leaner fuel curve, and
lower Rev Limiter for optimal fuel savings. THIS MAP IS NOT INTENDED FOR SPIRITED DRIVING. Rev Limit
lowered to 4800 RPM. Speed Limit Lowered to 80 MPH.
Valet Mode+Intake” v230 – Valet Mode map for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle with a supported
"Intake" System. 95 RON fuel minimum. Boost control disabled, speed limiter set to 50 MPH, rev limiter set to
3600 RPM.
Safe Mode+”Intake” v230 - Intended for an otherwise stock MAZDA3 MPS vehicle configured with Stage1 or
Stage2 parts, a supported "Intake" system, and a stock CDFP ONLY. 95 RON minimum fuel required. Boost


Но они все рассчитаны под впуск фирмы КОББ. Если же у вас другой впуск, то есть все эти прошивки, только с впусков вашего производителя.
Их искать тут: http://www.cobbtuning.com/MAZDASPEED-AccessPORT-p/ap-maz-002.htm#/v/accessport/maps/mazda/mazdaspeed3/MS3-Map-Grid

Так же, чтобы получить лаунч контроль и сдвиг отсечки, то надо адаптировать под это дело ИМЕННО ту прошивку, которую вы собираетесь уже залить в тачку.
Для этого сохраняем файл прошивки и вставляем его сюда: http://www.cobbtuning.com/MAZDASPEED-AccessPORT-p/ap-maz-002.htm#/v/accessport/support/mazda/map-conversion
Указываете че как вам надо, он это добавит в прошивку и выдаст комплимированный файл. Ну там все написано, достаточно понятно.

Далее возвращаемся в менеджер, закидываем прошивки которые вы скачали и подготовили, обновляете прибор, безопасно извлекаете (там кнопка есть) и вперед к вашей тачке!

Там все легко и просто. Подключаете, сохраняете сток прогу и затем заливаете то что подготовили.

Наслаждаемся! :) Это так сказать первые шаги. Дальше начнем более серьезно мусолить эту тему *YES*


з.ы. после гипертеча тачка валит ) бодрее! лаунч мега тема!!! *YAHOO*

Tygarin:
Теперь немного про свой конфиг.
Стоит впуск (с турбо инлетом ясен пень), байпасс форге, даунпайп, респайп, катбек, свечи денсо итв22.
Думал думал че залить... ст1 подразумевает только катбек на выхлопе, а ст2 подразумевает что надо до кучи еще и апгрейд Fuel Pump... Короче поставил ст2, на верхах чихает чутка... И на низах при старте иногда дергается-захлебывается. Но я чет случайно от 2010 прошивку залил, а машина 2011. Так что завтра снова попробую

Slava:
Крутняк )

Tygarin:
Завтра пару видосов сниму ) Может найду с кем вечерком зарубиться еще

YuraL:
Поздравляю!  Консервы - это конечно удобно,  но пора начинать изучать руководство от Абилора и вылизывать кастом настройку.  :)
ЗЫ.  А дистрибутивом софта можешь поделиться для ознакомления?

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

Перейти к полной версии